Application of mobile reality in the training of health sciences students

Authors

  • Elvira García-Huamantumba Universidad Privada Norbert Wiener (UPNW). Facultad de Ingeniería y Negocios, Carrera de Administración y Negocios Internacionales. Ciudad de Lima, Perú Author https://orcid.org/0000-0001-7773-828X
  • Camilo Fermín García-Huamantumba Universidad Privada Norbert Wiener (UPNW). Facultad de Ingeniería y Negocios, Carrera de Administración y Negocios Internacionales. Ciudad de Lima, Perú Author https://orcid.org/0009-0007-2624-7350
  • Leonardo Velarde Dávila Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC). Facultad de Negocios, Carrera de Administración. Ciudad de Lima, Perú Author https://orcid.org/0000-0002-8096-0196
  • Pedro Getulio Villavicencio Guardia Universidad Nacional Hermilio Valdizán (UNHEVAL). Facultad de Ingeniería Industrial y de Sistemas, Escuela Profesional de Ingeniería Industrial. Ciudad de Huánuco, Perú Author https://orcid.org/0000-0003-4640-6711
  • Nérida del Carmen Pastrana Díaz Universidad Nacional Hermilio Valdizán (UNHEVAL). Facultad de Ingeniería Industrial y de Sistemas, Escuela Profesional de Ingeniería Industrial. Ciudad de Huánuco, Perú Author https://orcid.org/0000-0001-8357-3012
  • Guadalupe Ramírez Reyes Universidad Nacional Hermilio Valdizán (UNHEVAL). Facultad de Ingeniería Industrial y de Sistemas, Escuela Profesional de Ingeniería Industrial. Ciudad de Huánuco, Perú Author https://orcid.org/0000-0002-4007-7729
  • Gelacio Pozo Pino Universidad Nacional Hermilio Valdizán (UNHEVAL). Facultad de Ingeniería Industrial y de Sistemas, Escuela Profesional de Ingeniería Industrial. Ciudad de Huánuco, Perú Author https://orcid.org/0000-0002-8425-2373
  • David Julio Martel Zevallos Universidad Nacional Hermilio Valdizán (UNHEVAL). Facultad de Ciencias Administrativas y Turismo, Escuela Profesional de Ciencias Administrativas. Ciudad de Huánuco, Perú Author https://orcid.org/0000-0001-9081-4654
  • Lida Days Beraun Quiñones Universidad Nacional Hermilio Valdizán (UNHEVAL). Facultad de Ciencias Administrativas y Turismo, Escuela Profesional de Ciencias Administrativas. Ciudad de Huánuco, Perú Author https://orcid.org/0000-0002-2246-0409

DOI:

https://doi.org/10.56294/saludcyt2024645

Keywords:

Augmented Reality, Learning, Cognitive, Procedural, Attitudinal

Abstract

Introduction: education in the 21st century has undergone a profound transformation thanks to technological advances. In this context, augmented reality (AR) has emerged as an innovative pedagogical tool that promises to revolutionize the way students acquire knowledge and skills.
Objective: establish the impact of augmented reality on the learning of health sciences students at a private university in Lima.
Methods: it is a quantitative, descriptive, non-experimental, cross-sectional study, whose sample was 74 health sciences students from a private university in Lima. The survey technique was used and the instrument was the questionnaire.
Results: the use of AR was located at an intermediate level with 43,24 % (32), in learning, a medium level was recorded in 40,54 % (30) of the participants; The same trend occurred in the dimensions of both variables.
Conclusions: it was determined that AR has a significant impact on the learning process of health sciences students at a private university in Lima, demonstrated through the Chi-square analysis, p-value = 0,023 < 0,05

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Published

2024-01-01

How to Cite

1.
García-Huamantumba E, García-Huamantumba CF, Velarde Dávila L, Villavicencio Guardia PG, Pastrana Díaz N del CPD, Ramírez Reyes G, et al. Application of mobile reality in the training of health sciences students. Salud, Ciencia y Tecnología [Internet]. 2024 Jan. 1 [cited 2024 Dec. 4];4:645. Available from: https://sct.ageditor.ar/index.php/sct/article/view/645